![]() |
![]() |
![]() |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Region: Nord
Ble medlem: Mar 2009
![]() |
Hei!
Har en Honda Civic Type R 2008 model som jeg ønsker å blåse litt extra liv i Noen her som vet om trim greier til en slik bil? Har snakket med Enem i Stockholm, men de hadde ingen planer om å ta fram en kompressor sats til denne bilen. Kansje de til sommeren utviklet nye kammer til den ca 12-15 hk økning på hjulene. Håper noen her inne har tips ang trimming av Civic type r Takk for svar Sist endret av Piranah : 11-03-2009 kl 18:38 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shop Ansvarlig
Ble medlem: Feb 2004
![]() ![]() |
Får ta standardspørsmålene først.
Hvilke mål har du / hva ønsker du å oppnå med trimminga? Budsjett?
"d finnes ganske mye bra lesning for hondaeiere her på forumet, enten man lurer på hvorfor d15z1 går så dårlig selv om den har v-tech (VTEC ffs), hvor man får kjøpt angeleyes eller hvorfor preluden ikke alltid starter." '92 Honda Prelude VTEC (prosjekt) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
![]() |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forum bruker
Region: Midt
Ble medlem: Aug 2007
![]() |
hørte en plass at man kunne få kjøpt en chip til dem. da fikk du en økning på rundt 30-40hk.
klip meg i skuldra om jeg tar veldig feil her nå?!
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nyborg Garage
Ble medlem: Apr 2003
![]() ![]() |
Skikkelig grenrør, eksos, luftilter sats, også til slutt hondata k-pro og dyno tuning.
Ganske sikker plass å starte. Men det er veldig viktig og gjøre MYE research før du kjøper grenrør, rett grenrør er helt avgjørende for om den blir stor eller ingen økning. Og dyrest er ikke altid best når det er snakk om grenrør.
..::.. Karl Kristian Nyborg ..::.. Nyborg Garage ..::.. Trondheim ..::.. ..::.. www.nyborg-garage.no <- ta en titt!! ..::.. karl-kristian@nyborg-garage.no ..::.. 91108855 ..::..KLIKK HER FOR Å KOMME TIL NYBORG GARAGE PÅ FACEBOOK |
|
|
|
|
|
#7 |
|
special K
Region: Øst
Ble medlem: Jul 2008
![]() |
http://www.civictype-r.co.uk/forum/
Ta en kikk der. Lest dyno pairer der med økinger på 30-35 hester med grenrør, catback, luft inntak av noe slag og kpro. 1000kr +/- per hest er vel ikke usansynlig når det kommer til Na trimming.
|
|
|
#8 |
|
Nyborg Garage
![]() ![]() |
Ser nå at du vurderte kompressor. Om det ikke finnes noen ferdig kit er det alltid mulig å kjøpe f.eks rotrex kit til EP3-R også få det tilpasset til din FN. Men motorrommet er ganske trangt på din, så er nok ganske stor sannsynlighet for at du f.eks må offre aircondition for å få plass.
..::.. Karl Kristian Nyborg ..::.. Nyborg Garage ..::.. Trondheim ..::.. ..::.. www.nyborg-garage.no <- ta en titt!! ..::.. karl-kristian@nyborg-garage.no ..::.. 91108855 ..::..KLIKK HER FOR Å KOMME TIL NYBORG GARAGE PÅ FACEBOOK |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
![]() |
Takk for mange svar
Driver med litt research no.. fant denne adressen: http://www.12tune.nl/index.php?targe...tegory_id=3243 Mye fint der K&N filter gir det mye ? fant ett på nett som skal passe: http://www.knfilters.com/search/prod...?Prod=57A-6040 Hva tror dere om dette ? vil vel gi en grei start? Piranah |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Ble medlem: Nov 2003
![]() |
Hondata lager ferdig programerte ECUer til bilen.
|
|
|
#11 |
|
Nyborg Garage
![]() ![]() |
K&N er sikkert helt kurant det, lengden på slangen mellom gasspjeld og filter er det viktigste der.
Les n0stra (med null) sin prosjekt tråd. Han har en EP3 som er NA trimmet en del. Jeg regner med det er lite folk med erfaring på trimming av din bil, så det kan nok hende du må hente info fra EP3 forum. Det finnes også ett k20 forum (motoren din heter K20A (tror jeg)). Der bør det være mye folk som har erfaring med trimming av den motoren.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
![]() |
Hei
Har vært i kontakt med www.12tune.nl De anbefaler følgende: http://www.12tune.nl/index.php?targe...ct_id=98771435 + http://www.12tune.nl/index.php?targe...tegory_id=3482 Vil gi ca 20 hk mere påstår de. K&N filteret vil bare gi 1-2 hk mere og bedre lyd i motoren enl dem. Svar fra dem : A K&N filter doesn’t give that match of a power upgrade it only give your engine a nicer sound and maybe 1 or 2 hp extra. A really great upgrade for your intake will be the brand new Injen intake this will give a 8 till 14 hp extra please see the attachment pictures for details. Vidre så mener de at denne oljen vil være bedre å bruke: We think the power will be around 20 hp extra we also recommend our redline racing oil this will give the engine a better run when the revs go up. http://www.12tune.nl/index.php?target=products&product_id=98770500 Hva tror dere ? Er dette bra greier ? Skulle få det for 1018 Euro ink. frakt (ikke oljen - den er jeg litt tvilsom til vil gi noe som helst..) Takk for svar ! Piranah |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nyborg Garage
![]() ![]() |
Butikker anbefaler alltid det de selv selger. Du bør prøve og finne info fra "mann i gata" som har testet ting. Og må du ta alt du leser med en stor klype salt
Men den invidia eksosen og injen inntaket er nok ikke så dumt. Men som sagt, det er som regel i grenrøret og tuningen hestene ligger.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Type-R
Ble medlem: Dec 2004
![]() ![]() |
Legg meg til på msn: n0stra@hotmail.com og spør ivei hvis du vil nyte godt av min erfaring og hva jeg har funnet ut etter 4 år med våre motorer. Ta gjerne en titt på prosjekttråden min. Mener selv jeg har gjort en god jobb når det gjelder kvalitet, holdbarhet og effekt. Men koster, det gjør det jo.
Eksos vil gi deg ca null og niks, det skal du vite. Det er endring av/bytte av katalysator og grenrør i kombinasjon med ESM som er tingen. Dette må gjøres før man bør begynne med kammer og slikt iallefall.
03 Honda Civic Type-R påmontert: Fujitsubo RM-01A eksos - Mugen Sports Intake - Bridgestone Potenza S03 - Toda Racing grenrør - Energy Suspension motorforinger - 22mm JDM sway - Hondata K-pro - Mugen leppe + grill klart til montering: Spoonsport progressive fjærer - Ingalls torque demper - stålomspunnede bremse og clutch slange 93 Honda Civic VTi - Skrupåprosjekt #Medlem av Norsk M00gen Sokkeklubb# Sist endret av n0stra : 12-03-2009 kl 15:23 |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Junior Member
![]() |
Sitat:
Mener du at dette: http://www.12tune.nl/index.php?targe...ct_id=98771435 + http://www.12tune.nl/index.php?targe...tegory_id=3482 ikke vil gi noe som helst effekt økning ? kun lyd ? Vil gi ca 20 hk mere påstår de. Har snakket med Bjørnstad Bil AS, de hadde trimmet en civic type r 2008 mod for noen mnd siden, nytt grenrør + videre bak, hondata ecu oppgradering, samt at kunden hadde et trim luftfilter av noe slag. Ble meget medre på lavere turtall (de dynotestet bilen) men toppeffekten ble ikke vesentlig bedre. Men bilen ble mye sterkere over hele registret. En race katalysator hadde vært bra, finnes det ? Sist endret av Piranah : 12-03-2009 kl 16:32 |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nyborg Garage
![]() ![]() |
Han som de på bjørnstad snakket om er/var her inne på forumet.
Personlig så tror jeg han bommet drastisk i valg av deler. Han og n0stra benket på samme dynoen, og n0stra hentet ut enormt mye mer krutt.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Type-R
![]() ![]() |
Jeg sier ikke at du ikke vil få ut noe som helst, men uten tuning og uten at du åpner opp grenrør og katt så hjelper det lite. Det er flaskehalsene som stopper opp. Er jo ikke akkurat turbobiler vi har
Før og etter tuning hadde jeg en effektøkning på et område i mellomregisteret på 70! Nm. Vit at du bør forsterke motorforinger om du skal gi bilen noen økning siden disse har en tendens til å revne ved høyere effekt. Du bør også vite at det blir mer vibrasjon i bilen. Det finnes racing katalysatorer ja, og de er bedre enn vanlige. Det er dog ingenting som slår testpipes, og iallefall ikke rette grenrør som går helt til eksosen.
03 Honda Civic Type-R påmontert: Fujitsubo RM-01A eksos - Mugen Sports Intake - Bridgestone Potenza S03 - Toda Racing grenrør - Energy Suspension motorforinger - 22mm JDM sway - Hondata K-pro - Mugen leppe + grill klart til montering: Spoonsport progressive fjærer - Ingalls torque demper - stålomspunnede bremse og clutch slange 93 Honda Civic VTi - Skrupåprosjekt #Medlem av Norsk M00gen Sokkeklubb# |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
![]() |
Har du noen gode tips på hva jeg burde satse på? Tenker på Grenrør, tuning av ecm, efekktanlegg.
Luftfilter o.l vilke merke, linker til dem som selger delene o.l Kjempe bra med gode tips takk
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Type-R
![]() ![]() |
clubrsx.com har mye fint til våre motorer, ellers er takakaira.co.jp og nengun.com steder som har forsynt meg med mye.
j'sracing, toda racing, mugen, hytech, buddyclub er vel grenrør i toppklasse. hondata kpro er tingen til tuning skikkelige cold air intakes (CAI) er greia, alt fra injen til mugen forsåvidt. Går også an å modifisere orginalboksen og putte i et bedre filter. når det kommer til eksosanlegg (effektanlegg) er det lyd, pris og utseende som bør være avgjørende. Selv bruker jeg anbefale fujitsubo, spoon, mugen, HKS osv. Min fujitsubo ble valgt pga tyngde, fitment, kvalitet, og lyden er ren og pen.
03 Honda Civic Type-R påmontert: Fujitsubo RM-01A eksos - Mugen Sports Intake - Bridgestone Potenza S03 - Toda Racing grenrør - Energy Suspension motorforinger - 22mm JDM sway - Hondata K-pro - Mugen leppe + grill klart til montering: Spoonsport progressive fjærer - Ingalls torque demper - stålomspunnede bremse og clutch slange 93 Honda Civic VTi - Skrupåprosjekt #Medlem av Norsk M00gen Sokkeklubb# |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Type-R
![]() ![]() |
barath: real skivebom vil nok være ganske feil å si
Ellers er toda grenrør endel dyrere enn f.ex cpl grenrør
|
|
|
|
|
#21 |
|
Junior Member
![]() |
Hei!
Hondata Heat shield Gasket, er dette noe som er vært og montere ? Ser at monteringen er ganske omfattende... Per Chr. Olsen |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Type-R
![]() ![]() |
du må gidde å pelle av innsugsmanifolden, det den gjør er som jeg har fortalt deg på pm å senke temperaturen på metallet og på den måten gi deg en teoretisk 3-4 grader kaldere luft inn i blokka.
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nyborg Garage
![]() ![]() |
Med mindre du synes det er gøy å ta av innsuget, så vill jeg si det ikke er værdt det.
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Junior Member
![]() |
Sitat:
Har bestilt Hondata ECU, CPL manifoil, HKS Catbac, HKS Racing Suction Reloaded fra CPL Racing idag. Håper det blir knall Gruer meg litt til manifoil bytte... er vel veldig trangt.. Har mulighet til å låne løftebokk på verksted så da går det vel lettere vil jeg tro Fikk mail fra CPL Racing om at jeg må forlenge oksygen sensor ledningen ca 20 cm... Bare å lodde inn nye kabler eller ? klippe av orginal og forlenge ? Eller finnes det overganger man kan montere mellom ? Per Chr. Olsen |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nyborg Garage
![]() ![]() |
http://www.civinfo.com/forum/general...old-fn2-2.html
Bilen er så ny enda, at det er vanskelig å finne noe skikkelige teser, men der er værtfall noe. Men den virker helt klart god den CPL også, er det den barath har?
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | Ranger denne tråden |
|
|